Een wolkje?

“Ze kijkt naar ons van op haar wolkje.”

“Nee, van op haar sterretje”, zegt papa.

Soms zie ik in de stad een oud dametje. En zie ik in haar m’n oma. Dan denk ik terug aan een warme zomerdag en frambrozen en braderie in de Brabantdam. Aan vuile liedjes. Aan zotte Foxy. Aan platte kaas met suiker. Aan hoe ze op de laatste dag van haar leven mijn handschoen paste. En aan hoe ik luisterde naar het Stabat Mater van Pergolesi.

Vandaag zou ze 86 geworden zijn. Mijn marraine.

Geef een reactie

