Baaldag

Tristan krijgt een mobile. We hadden het helemaal uitgedokterd. Want, je moet weten dat speelgoed voor ons aan een aantal minimumvoorwaarden moet voldoen: educatief, duurzaam en indien mogelijk ook enigszins esthetisch. Het zou de Symphony Light & Motion Mobile van Tiny Love worden. Met muziekjes van Bach, Mozart en Debussy. En licht. En natuurgeluidjes.

Naar Dreamland. Thuis meteen de doos opengemaakt en met kinderlijk enthousiasme de stukken in elkaar geknutseld. Niet zonder handleiding natuurlijk, want handigheid moet je bij mijn wederhelft zoeken. Lang leve de complementariteit. In de zijlijn toch even vermelden dat het schandalig is hoe speelgoed tegenwoordig wordt verpakt. Je hebt er een alaambak voor nodig. Zonder kniptang krijg je het namelijk niet voor elkaar om de honderden minieme onderdeeltjes los te krijgen . Groot was mijn ontgoocheling toen bleek dat er geen batterijen in de doos zaten. Balen (1)!

Ik naar de Spar om batterijen ‘nieuwe maat C/LR 14 1,5V. Batterijen in het muziekdoosje. On-knopje aangezet en ja, hoor, daar klinkt Mozart. Beetje luid, maar het klinkt. Mmm, toch een beetje té luid. Geen nood, het ding heeft een volumeknop. Maar het wil niet dimmen. Zelfs mijn handige wederhelft slaagt er niet in. Balen (2)!

Terug naar Dreamland. Desbetreffende mobile is niet meer in voorraad, dus ik verlaat de winkel met een waardebon.

Naar Gold Star. Daar hebben ze de Symphony Light & Motion Mobile niet. Wel de Symphony-in-motion Mobile. Met muziekjes van Mozart, Beethoven en Bach, maar zonder lichtjes. Deze dan maar. Ik heb dan al redelijk de pest in. Thuis blijkt dat er andere batterijen in moeten. Gewone AA batterijen. Balen (3)!

En dan. “Goh, ik vond die andere mobile toch leuker. Die had tenminste lichtjes. En die natuurgeluidjes vond ik wel leuk. Hmm, jammer. Waarom heb je deze mobile nu meegebracht?” Balen (4)!

Tristan heeft z’n mobile. En hopelijk is ie er gelukkig mee. Want ik kan het rotding niet meer zien. Of horen.

Geef een reactie

