Vuile vriend

De zwangerschap heeft zijn sporen nagelaten. Met BBB valt het al bij al nog mee. Billen waren al een maanlandschap, Borsten zullen hun oorspronkelijke vorm wel weer aannemen en Buik, daar wordt aan gewerkt. De sessies bij de kinesist werpen hun vruchten af. Het streepje op mijn buik is evenwel nog niet verdwenen, maar dat geeft niet. Het is een mooie herinnering aan mijn bolle buik die ik met graagte koester. Minder welkome gasten daarentegen zijn de roze puistjes onder mijn haarlijn. Om van het pukkelvolkje dat in mijn decolleté resideert maar te zwijgen. Ik dacht de puberteitsjaren al lang voorbij te zijn. Aargh.

Maar er is ook de salamiverslaving. Tijdens de zwangerschap mocht ik geen salami eten wegens niet immuun voor toxoplasmose. Wel, ik ben mijn schade ruimschoots aan het inhalen. Hoe viezer de salami, hoe liever. Wist je trouwens dat sommigen menen dat het woord salami afgeleid is van ‘sale ami’ of ‘vuile vriend’?  Enfin, zoveel vet en vuiligheid kan niet gezond voor me zijn, maar het waait wel weer over. Toch?

Geef een reactie

