Fijn weekend

Als je een tijdje niets post op je blog, voelen lezers zich in de steek gelaten. Of maken ze zich zorgen om je. Maar wij hebben gewoon een fijn weekend gehad. En om eerlijk te zijn, heb ik eventjes niet aan bloggen gedacht. Om het goed te maken, een overzichtje van ons weekend.

Zaterdag was het zo’n mooie dag dat ik absoluut geen zin had om boodschappen te doen in de Colruyt. Op zaterdagmorgen betekent dit namelijk je beurt afwachten voor een parkeerplaats, ongeduldig achter bejaarde koppels aan slenteren, ellenlange files aan de kassa en sleuren met kistjes. We hebben dan maar boodschappen gedaan in de stad. Een frisse wandeling langs het water, even binnenwippen in de Fnac, reisbrochures gaan halen,… Veel leuker toch?

’s Avonds heb ik een driegangenmenuutje klaargemaakt. Omdat ik mijn wederhelft eens wou verwennen. Omdat het zo lang geleden was dat we nog eens tijd hebben gehad voor onszelf. Tristan heeft zich braafjes op de achtergrond gehouden.

Zondag: Brussel.

Tijd om de hoofdstad te verkennen. Eerste keer met Tristan op de trein. Bugaboo is te breed voor tweede klas. Ik vergat bij het uitstappen onze verzorgingstas. Snel weer op de trein gesprongen en zoals een echte heldin nog net op tijd tussen de sluitende deuren kunnen glippen. Een tussenstop op de Grote Markt. Manneken Pis. Rue des bouchers. Lekker de toerist uithangen. Dan naar het Jubelpark. Op zoek naar het Museum voor Natuurwetenschappen dat we niet hebben gevonden omdat ik de hele tijd naar het verkeerde nummertje heb gekeken op de kaart. Wat zeggen ze ook weer over vrouwen en kaartlezen? Dan een beetje chagrijnig huiswaarts gekeerd (omwille van verdwenen musea, vermoeide benen en verhitte hoofden). Maar in Gent scheen de zon. En waren er nog lekkere hapjes.

Maandag naar de kinesist. Om mijn diastase te dichten.Voor een platte, harde buik dus. Een wandeling door de stadskern. Terug langs het Baudelopark (onze achtertuin) waar ze een kade aan het aanleggen zijn. Het belooft een mooie zomer te worden…
Geef een reactie

