Wishful thinking

Gitaarles, zangles, Franse, Spaanse, Chinese en zelfs Griekse les, schrijfles. Weinig lessen die ik in mijn vrije tijd niet heb gevolgd. Noem het een brede interesse. Of een gebrek aan doorzettingsvermogen. Want, al deze lessen hebben één ding gemeen. Ik heb ze nooit tot een goed einde gebracht. Ik liet me in het geval van eerstgenoemde les opzettelijk buizen. In de andere gevallen had ik telkens een goed excuus om de cursus te stoppen. Terrasjesweer bijvoorbeeld.

De celloles dreigt hetzelfde lot beschoren. Deze keer is het vol-le-dig buiten mijn wil om. Van zodra ik mijn cello bovenhaal is er eentje dat hartverscheurend begint te huilen. Oké, toegegeven, mijn strijkwerk mag dan wat stuntelig zijn, maar zo hemeltergend slecht is het toch ook niet. Toch? Bovendien komen mijn oefenstondes in het gedrang door huisje-tuintje-boompje-kindje. De woonkamer ligt vol rondslingerende tetradoeken. Op de trap liggen spullen al een eeuwigheid te wachten op een lift naar boven. Eenmaal boven kan het nóg een eeuwigheid duren vooraleer ze de weg vinden naar hun plekje in de kast. In de koelkast liggen ingezakte kiwi’s. De badkamer is aan een grondige onderhoudsbeurt toe. Onze papieren moeten dringend gesorteerd worden. En de laatste tijd ben ik ook niet meteen de meest gezellige levensgezel.

Nu ben ik vooral mama. Maar straks wil ik ook weer een aantrekkelijke en toffe vriendin zijn voor Stefaan. En een boeiende gesprekspartner. Een keukenprinses. Een cultuurminnende vrouw. Een boekenverslindster. En rijk. Rijk wil ik zijn. Zodat we een poetsvrouw kunnen nemen. Zo één die ook strijkt. En heel misschien word ik dan zelfs een goeie cellist.

Geef een reactie

