Traantjes

Ja, er waren tranen. Toen hij me met grote bambi-oogjes nakeek. Alsof hij wou zeggen: “Verlaat me niet.” En er een stil ik-hou-zoveel-van-jou bij fluisterde. Maar ik heb me vermand. Drie maal ‘alles went’ gezegd. En de pas er stevig ingezet naar mijn werkplek. Daar was het onthaal hartelijk. Dat maakt veel goed. Maar vergeten doe je niet. Oh nee. Dat nooit. En niets is zo zalig als je kind in de armen sluiten na een lange dag zonder elkaar.

Ook Tristan heeft veel traantjes gelaten. Weinig geslapen, veel gehuild. Misschien gewoon een moeilijke eerste dag. Woensdag beter?

Geef een reactie

