Nie goe bezig

Het lukt me maar niet om gezonder te eten. Ik heb mezelf tot het einde van mijn zwangerschapsverlof copieuze porties zoetigheid toegestaan. Om sterk te staan voor mijn nieuwe start. Alleen, van suiker word je zwakker. Krijg je suikerdipjes en doet je cellulitis pijn.

Ik ben niet goed bezig. Neem deze week. Maandag eerste dag werken, dus dat verdient een beloning. Gisteren had ik een goede reden om voor iemand anders een taartje te kopen, dus kocht ik er voor mezelf een rijsttaartje bij. Vandaag trakteerde een collega met muizen van Cote d’Or die eigenlijk olifanten zijn.  En de speculoospasta van de Bedenkers valt ook redelijk goed in de smaak. De boterham wordt er rijkelijk mee besmeerd. (Al eens naar het voedingstabelletje gekeken op de pot? Niet doen. Goed voor een instant depressie.)

En hoe ik me voel? Zwak, omdat ik toegeef aan mijn lusten. Dat het maar snel mooi weer wordt. De zomer zal met zijn verleidelijke vruchten hopelijk voor een ommekeer zorgen in mijn verderfelijke voedingspatroon.

Geef een reactie

