Nooit gedacht

Nooit gedacht ik zo lang borstvoeding zou geven. Eerlijk gezegd liet het me vóór de bevalling zelfs een beetje koud. Ik zou het proberen, maar als de melkfabriek niet werkte, zou ik zonder al te veel rouwgevoelens op flesvoeding overstappen.

Maar dan word je moeder. En blijkt alles naar behoren te werken. Geen kloven, geen pijnlijke stuwing en een zoon die graag en veel drinkt. Het wordt zowaar een emotionele kwestie. Een soort verslavende intimiteit. En dan komt de dag die je zolang gevreesd hebt: terug gaan werken. Tijdens mijn zwangerschap stond het als een paal boven water dat ik zou stoppen met borstvoeding als ik terug aan de slag ging. Om praktische redenen, luidde de redenering. Nu weet ik beter: borstvoeding is praktisch. Flesvoeding is rompslomp. Als Tristan ’s nachts plots razende honger krijgt, hoef ik niet eens mijn bed uit. Bovendien brengt borstvoeding in tijden van onrust en huilerigheid troost. Het is een uniek samenzijn.

Nooit gedacht dat ik zo een fervent aanhanger van de melkbrigade zou worden.

Een gedachte over “Nooit gedacht

  1. Exact hetzelfde hier. Ik zou het ook wel eens proberen. En nu ben ik niet meer te stoppen! 🙂
    Flessen: da’s een heel gedoe. Mensen die dat handig vinden begrijp ik echt niet!

Geef een reactie

