[wijvenweek] Onweerstaanbare drang

Vandaag het thema kinderen. Komt goed uit. Als ik terugtel moet het net één jaar geleden zijn dat Tristan is ontstaan. Verwekt dus, maar dat klinkt zo goor. Wat eraan vooraf ging is een periode van puur instinctieve en hormonale voortplantingsdrang. Ik was niet voor rede vatbaar. Ik moest en zou kinderen krijgen. Rationele overwegingen werden door de hormonenbrigade de kop ingedrukt. En hoe langer ik de pil nam, hoe meer ik dus de natuur tegenwerkte en hoe ongelukkiger ik werd.

Wou ‘de natuur’ me iets duidelijk maken? Dat ik vruchtbaar was? Dat mijn tijd gekomen was? Dat mijn eitjes nooit eerder zo rijp waren geweest?

Ik ging er even bij liggen. De rest van het verhaal is u welbekend.

Geef een reactie

