Stoefmoeders

Stoefmoeders. Ze praten over hun bloedjes van kinderen en wat ze allemaal kunnen. Altijd meer dan wat je eigen kindje kan.

Ik doe niet aan opbod. Vergelijkingen maken is zo gevaarlijk. Elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen, unieke manier. Daarom lees ik ook geen boeken meer genre ‘Oei, ik groei’. Je gaat er alleen maar van piekeren als je kind niet kan wat hij verondersteld is te kunnen op een bepaalde leeftijd.

Natuurlijk hebben we oog voor Tristans ontwikkeling. En als we twijfelen aan het goede verloop ervan, zullen we vast en zeker de kinderarts raadplegen. Maar ondertussen laten we hem lekker zijn gangetje gaan.

2 gedachtes over “Stoefmoeders

  1. Zo denk ik er ook over. Alles op zijn tijd, ze zullen het wel doen als ze er klaar voor zijn. Ik heb “oei ik groei” ook al snel aan de kant gelegd. Er staat toch maar telkens hetzelfde in.

Geef een reactie

