Mini jumbo

’t Is weer zover. De auto moet gekeurd worden. En dat is slecht nieuws. De controle bij de garage kost ons jaarlijks zo’n 300 euro. Onze auto is fantastisch, maar hij is dat geld niet meer waard. Als we hem op de tweedehandsmarkt gooien, krijgen we er misschien niet eens 300 euro meer voor.

Voor wie ons autootje niet kent: ’t is een Subaru Mini Jumbo (eerder mini dan jumbo). Die auto’s worden al lang niet meer gemaakt. En als je er sporadisch nog eentje ziet, wordt hij bestuurd door een oud vrouwke. De onze is van 1991 (denk ik). Mijn mama heeft hem destijds nieuw gekocht. Een superkoop bleek algauw. Klein en makkelijk voor in de stad. Bovendien kregen we er bij aankoop vijf jaar gratis onderhoud bij. Als dat geen garantie is. Hij deed het dan ook erg goed. Tot een jaar of vijf geleden. Dan heb ik een deel van mijn kerstavond op de pechstrook doorgebracht. Sindsdien zijn de kosten voor het jaarlijks onderhoud flink gestegen. Ouderdomskwaaltjes zijn nog te genezen, maar je betaalt er de prijs voor.

Met Tristan erbij is dat klein zijn niet meer zo’n troef. Want, wij drietjes + buggy = bakske vol. Echt veilig is ons blikken doosje ook niet. Dus moet er een nieuwe wagen komen. Niet te groot, maar ook niet te klein. Liefst een wagen die niet naar hond stinkt. Of naar sigaretten. En betaalbaar. Want een huis en een kind happen al een flink stuk uit je budget. De jacht is geopend…

2 gedachtes over “Mini jumbo

  1. Ik kan u nen kangoo aanraden. Sinds ik daarmee rijd ben ik helemaal verkocht door de handigheid van de wagen. De koets hebben we nog nooit opgeplooid, een fiets zet je er al rechtstaand in.

Geef een reactie

