De nachten

Onze nachten… Zucht. Véél te kort. Tristan had meestal nog een nachtvoeding nodig, maar nu maakt hij het al te bont. Gisteren bijvoorbeeld. Om 22u gaan we slapen. Tristan valt vrijwel meteen in slaap. Om 00u19 schreeuwt hij ons terug wakker. Middernacht is een vreselijk uur om uit je slaap gerukt te worden. Dan ben je net zo zalig diep aan ’t slapen. Enfin, ik laat hem even drinken, maar het huilen blijft aanhouden. Dan maar een flesje klaarmaken. Als ik terug boven kom met zijn warm melkje, ligt hij rustig bij Stefaan. Terug het bedje in en hij slaapt. Goddank. De uren die erop volgen is hij erg rusteloos. Hij ligt te wroeten, lijkt te huilen in zijn slaap. En ik lig ernaast wakker te zijn.

Zo gaat het elke nacht. En ik heb geen idee wat er aan de hand is. Eerst dacht ik dat ik niet genoeg melk meer had en hij dus gewoon wakker werd van de honger. Maar dit weekend gaven we hem een flesje voor het slapen en werd hij twee uur later ook wakker. Is het omdat hij niet goed kan ademen door zijn snotneusje? Wil hij de tijd die hij overdag zonder ons doorbrengt ’s nachts inhalen? Man, ik zou véél geven voor een ononderbroken nachtje.

Een gedachte over “De nachten

  1. Oei. Ik vrees dat je hetzelfde meemaakt als mij. Na een maand crèche begon ze terug wakker te worden. Minstens één keer per nacht. Meestal tegen 5 uur. Probleem is dat ik dan vaak niet meer in slaap val. Een oplossing heb ik nog altijd niet gevonden. Hou me op de hoogte als jij het vindt! 😉

    Honger? Dat kind krijgt zoveel eten op een dag, het kan echt daar niet aan liggen.

Geef een reactie

