Ooit?

Ik moet leren plannen. Stefaan zegt het al zo lang. Op het werk bijvoorbeeld heb ik de neiging om alles in één keer te proberen doen. Ik ben bezig met iets, maar dan komt er een mail binnen en wil ik dat eerst afhandelen. Ondertussen heb ik ook al telefoon gehad en moet ik zonodig nog iets doorgeven aan het secretariaat. Vóór je het weet ben je met 1001 dingen bezig en schiet je werk allesbehalve op. Lijstjes maken. Dat helpt.

Ook in het huishouden. Gestructureerd denken lukt me niet. Er raast vanalles door mijn gedachten: flesjes uitwassen en steriliseren, hemden strijken, afwassen, vuile was sorteren, de keuken stofzuigen, het aanrecht schoonmaken, de bedden opmaken, kersepitje opwarmen, Tristans tas maken voor de creche,… Maar plannen. Ik? Neuh. Ik zou bijvoorbeeld een weekmenu kunnen opmaken. Of een wekelijkse strijkdag inlassen. Of eens per week de stofzuiger van het rek halen… Maar, nee, ik ben te koppig. Ik doe het liever op mijn eigen, verkeerde manier. Maar met al die macaroni in mijn hoofd, wordt het soms wel eens te veel. Dan word ik boos. En heb ik zin in niets. Niemendal. Nada. Dan kan ik alleen maar hopen dat de kaboutertjes uit de kast komen. Ooit. Zou dat niet fijn zijn?

Een gedachte over “Ooit?

  1. Idem hier hoor. Hier valt wel minder te runnen, maar er wordt nog minder gepland.

    Maar deze bekentenis helpt niet veel zeker?
    Al ooit gehoord van
    GTD
    Soms wil er wel een ideetje van blijven hangen.

Geef een reactie

