Ons lief klein ventje

’t Is een vrolijk bazeke, onze Tristan. Altijd vrolijk. Altijd lachen. Een groot verschil met zijn eerste levensweken. Toen maakte reflux hem letterlijk en figuurlijk het leven zuur. Hij huilde veel, sliep slecht. Nu steelt hij meisjeshartjes met zijn beminnelijke lach. Bijna vijf maanden oud en de lessen van het flirten al machtig. Dat belooft.

5 maand is een leuke leeftijd. Hij heeft nog veel zorg nodig, maar zijn karakter komt steeds meer meer aan de oppervlakte. Het is fijn om hem te leren kennen. Zijn gewoontes, zijn ergernissen, zijn liefdes. Dezer dagen leert hij ongelooflijk veel bij. Elke dag iets nieuws, al gaat het soms maar om een extra vinger in zijn mondje. En telkens we ons ongerust maken over iets, neemt hij onze zorgen weg door net datgene te doen dat hij nog niet kon. Hij grijpt. Oef. Nog niet zo lang, maar hij grijpt. Alles komt dus wel goed. We moeten het gewoon wat tijd gunnen. Herinner me hieraan alsjeblieft, als ik weer eens pieker over iets…

Een gedachte over “Ons lief klein ventje

  1. Hihi, diene reflux dat ken ik. Toen ik u en Tristan zag bij de draagdoekenworkshop van Lien, zag ik mezelf terug een paar maanden eerder. Maar zo zie je maar, ’t gaat allemaal over.

    In verband met ’t grijpen, elk kind is anders, dat heb ik echt al gemerkt. En elk king heeft zijn eigen talenten. Ons Liv is nu bijna 8 maand en draaien doet ze nog steeds niet. Ze heeft het enkele keren gedaan en daarna … nooit meer. Ik denk nu ook dat ze ’t nooit zal doen 😉
    En zeker het spiegelen aan andere kindjes is niet altijd goed. Liv heeft een nichtje van een maandje ouder, die veel eerder greep, die na 4 maand er lustig op rond rolde. Mijn man zegt dan altijd: “’t is geen wedstrijd hé”, en ja, da’s waar, maar dat vergeet ik inderdaad soms.

    Veel groetjes
    Annelies

Geef een reactie

