Reiskriebels

Ik word een beetje ongeduldig. Want de zomer lonkt. En zomer = reizen. Maar we hebben nog niets geboekt. De rekeningen staan op nul. Hmm. En toch moet en zal ik mijn vakantie in het buitenland doorbrengen. Gewoon thuiszitten vind ik namelijk even stresserend als gaan werken.

Ik heb zin in Italië. Maar we zouden met de auto gaan en dan is Italië misschien net ietsje te ver. Of  Frankrijk. Waar het mooi weer is. Het zuiden dus. Een hotel, een appartementje of gastenkamers. Maakt niet uit, als Tristan maar welkom is. Op ons verlanglijstje: een zwembadje om in te ploeteren bij exotische temperaturen. Of een verlaten baaitje met een schaduwrijk strand. Een lekkere keuken die streekgebonden gerechten serveert. Pittoreske dorpjes om in te verdwalen. En aardige dorpsbewoners die heerlijke broodjes bakken en zoete ijsjes verkopen. Een goede mix van cultuur en natuur. En als het enigszins mogelijk is ook een beetje betaalbaar. Want huizen en auto’s en kinderen zijn niet goed voor de financiën. Dat is toch niet teveel gevraagd. Toch?

Iemand suggesties?

Geef een reactie

