Morgen iets anders. Beloofd.

Ik moet eens leren om over iets anders te schrijven dan over Tristan. Zodat niet-familieleden het hier ook nog een beetje interessant vinden. Er is zoveel dat ik met de wereld wil delen. Ik zou kunnen schrijven over de slakjes die ’s morgens op de weg naar het werk mijn pad kruisen. En over de personeelsparking die bezaaid ligt met dode kikkers. Over oorlog. En vrede. Over muziek. Over het bankje rechtover ons huis waar onze Turkse buren gezellig keuvelen. En hoe het voetpad nadien bezaaid ligt met de pelletjes van zonnebloempitjes. Over de gastvrijheid van diezelfde buren. Over de boeken die ik lees. Over mijn vriendjes en vriendinnetjes. Over mijn imaginaire ziekten. Over mijn besognes. Mijn passies. Over hoe ik mij het leven had voorgesteld. En over hoe mijn leven hieraan beantwoordt. Genoeg stof.

Toch nog een fotootje. Eentje. Om het af te leren. Morgen iets anders. Beloofd.

Geef een reactie

