Rood met witte stippen

Ik ben ziek. Verdorie. Net nu het zo’n mooi weer is. We steken elkaar hier allemaal een beetje aan. Eerst was Stefaan ziek. Dan Tristan. Nu ik. Betekent het dat ik de sterkste ben? Omdat ik het als laatste te pakken heb? Ik heb het helaas wel zwaar te pakken. Gisteren ben ik thuisgekomen met vreselijke keelpijn en koorts. Meteen mijn bed in gedoken, maar deze morgen had ik nóg meer keelpijn. De huisarts liet me zelf even in mijn keel kijken. Rood met witte stippen. Zo zag het eruit. En geloof me, het doet pijn. Bij het slikken, bij het praten. Een angina heet zoiets. De huisarts sprak ook over streptococcen. Vieze dinges, al wat eindigt op coccen.

Enfin, met een antibioticabehandeling en platte rust zou ik volgende week aan de beterhand moeten zijn. Liefst wat vroeger, want zondag maken we het luchtruim onveilig. Met een ballon. Later meer…

Geef een reactie

