Het volgende logerpartijtje

Oké, laat ons eerlijk zijn. Dat gemis was er, zeer aanwezig, zeer uitgespoken. Maar, man, wat heeft het deugd gedaan, die 20 uur zonder! We zijn gaan eten in Eetkaffee Multatuli. Gewoon met zijn tweetjes, zoals vanouds. Ik waag mij zelfs aan een aperitief, want nu de borstvoeding op haar einde loopt, wordt er weer wat alcohol geïntroduceerd in dat cleane lijf van mij.

Na het – overigens erg lekkere – avondmaal, ging het huiswaarts voor een film. Een deeveedee. Het was al een eeuwigheid geleden dat wij nog eens film hebben uitgekeken. We halen het niet meer. Te moe. Maar nu maakten we het gezellig. Met dekentjes en een digestiefje.

Rond half twaalf ging het licht uit. En pas om half tien de volgende dag kropen we uit ons fort van dons. We ontbeten op ons terras, ik las mijn boek uit, we haalden mezze en deden nog een tukje. En het deed deugd. Het was helend. Maar net een tikkeltje te kort om de vermoeidheid uit ons lijf te jagen. We verheugen ons al op het volgende logeerpartijtje. En ook weer niet…

 

2 gedachtes over “Het volgende logerpartijtje

  1. Ewel, ’t was goed. De witte Porto was lekker. Niet het goedkope, mierzoete spul. En het bordje tapas was rijkelijk gevuld met lekkers. Kan tellen als voorgerecht als je met z’n tweetjes bent. Dan heb ik de dorade gegeten. Vind ik leuk, zo’n ganse vis op mijn bord. Doet zo zuiders aan. De vis was levende vers en goed gebakken. De aardappeltjes erbij waren misschien een beetje te vet gebakken,maar da’s muggenziften. Stefaan nam de struisvogel met mangosaus en basmatirijst. Ook goed bevonden. In ieder geval voor herhaling vatbaar. Mijn spuitwater was trouwens ook super: veel ijs, citroentje en grote bubbels en zo heb ik het graag.

Geef een reactie

