Koek

Tristan mag fruitpapjes beginnen eten. Bij K&G gaven ze me de raad papjes te maken van één soort fruit. Gewoon fijnmaken en géén koek of vlokken erbij. De koek kan je achteraf gewoon in zijn handje geven om aan te knabbelen. Mmm, hier rijzen toch een aantal bedenkingen:

1. Ik heb zonet een mango proberen pletten. Met een vork is het me niet gelukt. Met de mixer al evenmin. Ofwel leent een mango zich niet tot pletten. Ofwel heb ik niet de juiste attributen.

2. Een koek in zijn handje? Hij zal ongetwijfeld de juiste beweging maken: hand-mond is er al ingebakken. Maar een koek? Dat breekt af. Dat kruimelt. Dat prikt in je keel. Zonder tanden kan je grote stukken niet kleiner maken. Tenzij je het stuk lang genoeg in je mond laat weken. Maar dan plakt het aan je verhemelte. En als het dan toch richting slokdarm gaat, komt het gegarandeerd in het verkeerde gat terecht. Moet ik dus niet eerst een cursus EHBO volgen, alvorens mijn kleine man met de brede tandenloze glimlach koekjes te voederen?

Een gedachte over “Koek

  1. neem gewoon de koek, verkruimel hem samen en meng hem met de fijngemaakte of gemixte fruitstukjes. Een koek alleen leer je gewoon bij oma eten.

Geef een reactie

