Ondingen en handigheidjes

Lien schreef onlangs iets over de meest nuttige en meest nutteloze babyspulletjes. Ik kan haar helemaal bijtreden.

Draagdoeken zijn fantastisch. Tristan wordt helaas te zwaar voor de tricot slen, dus zoeken we nog een alternatief. Een rugdrager bijvoorbeeld (eerst nog eens diep in de ogen van mijn wederhelft kijken…). We gebruiken nu ook steeds vaker de buggy. Handig voor lange wandelingen. En eerlijk gezegd heb ik Tristan liever niet tegen mijn buik plakken als het echt warm is. En als je op restaurant gaat hoef je dan tenminste niet de hele tijd met je baby op de schoot te zitten. Helemaal nutteloos vind ik een buggy dus niet. Die draagzakken van BabyBjörn zijn overigens helemaal not done! Wij hebben de duurste (met extra stevige rug), maar Stefaan heeft een verbod gekregen om het onding nog te gebruiken. Toen ik zwanger was had ik geen flauw benul dat je je kindje in zo’n zak allesbehalve verantwoord draagt.

Het speeltapijt van Tiny Love is inderdaad geweldig. Tristan krijgt er niet genoeg van. Toen ik het kocht was Tristan nog te klein om er echt mee te spelen en had ik al spijt van mijn aankoop. Maar nu! Park is passé, speeltapijt is hot.

En het zwangerschapskussen blijft zijn diensten bewijzen. Voor papa’s met stijve nekken en mama’s met pijnlijke ruggen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik er nochtans niet zoveel genot van gehad. Ik vond het allesbehalve comfortabel om mee te slapen.

Wat verder zeker niet op het lijstje mag ontbreken:

  • Een mixer. Tristan drinkt antirefluxmelk. Gewoon schudden levert brokken op die het speentje verstoppen en dan krijg je een ongelukkig kindje. Met een mixertje kan je alles tot een glad drankje mengen.
  • Tetradoeken voor het opvangen van lichaamssappen allerhande.
  • De wipstoel van BabyBjörn. Volgens mij de enige wipstoel waar baby’tjes effectief in kunnen wippen. Tristan had al snel door hoe hij het stoeltje zelf in beweging kan krijgen.
  • De sterilisator voor in de microgolf vind ik een superhandig ding. Water erbij, microgolf in en klaar is kees.
  • Slabbetjes om over het hoofd te trekken (met een T-shirthalsje dus). Probeer maar eens een lintje vast te knopen achter het nekje van een baby die het hoofdje nog niet zelf kan rechthouden.
  • Een handige verzorgingstas met veel vakjes, veel plaats. En het als het enigszins kan: een tas die mag gezien worden. Geef toe dames, ’t is een excuus om nog eens een tas te kopen.

Nutteloze aankopen:

  • Luieremmer: slecht voor het milieu en als de vuilbakken buiten kunnen staan al helemaal overbodig.
  • Een badthermometer: gewoon voelen aan het water met je elleboog.
  • Babycook: in gewone kookpotten kan je groenten ook op een gezonde manier klaarmaken. Het mandje van de Babycook is trouwens veel te klein en de kleine onderdeeltjes kan je nooit echt goed schoonmaken.

Ik ben beslist nog vanalles vergeten. Later volgt wel eens een update.

3 gedachtes over “Ondingen en handigheidjes

  1. Oeie, ik had gehoopt met de tricot slen toch nog wel een aantal kilootjes verder te kunnen.
    Heb sinds dit weekend ook een ring sling. Dat is wel aanzienlijk minder ‘gedoe’ om je kindje erin te krijgen, maar ik moet er toch nog wat bedrevener in raken. Bij de ring sling ben ik er ook nog niet achter in welke houding hij het liefst zit.

  2. Heb ook een ringsling, maar gebruik hem vooral binnenshuis. Asymmetrisch dragen lijkt me niet zo praktisch als je grote afstanden moet doen. Ik draag Tristan altijd op de heup met de ringsling. Maar ik heb hem ook pas gekocht als hij zijn hoofdje al goed kon rechthouden.

Geef een reactie

