Verdomd plichtsbesef

Grmpf. Ik heb het goed te pakken. De ziekte van de jonge moeders ofte angine. Geen kleine witte stippen, maar één grote witte bol. En da’s niet goed, zegt de witte jas. Zeker niet als je op één maand tijd twee keer een agine krijgt. En als de tweede angine volgt op een eerste die behandeld werd met antibiotica. Antibiotica die ik plichtsbewust tot het laatste pilletje heb geslikt, alstublieft. Nu dus weer pilletjes. Het zwaardere spul. Drie maal per dag om me binnenkort weer zo fris als een hoentje te voelen.

En zoals dat gaat met ziektes, komen ze altijd op het verkeerde moment. Druk op het werk, mijn mama in het ziekenhuis, examen zang. Ik zou moeten thuisblijven. Drie dagen platte rust. Maar dat gaat dus niet, hé, met mijn verdomd plichtsbesef.

Een gedachte over “Verdomd plichtsbesef

Geef een reactie

