Sportje kiezen

Ik zou eigenlijk terug moeten gaan sporten. Voor de conditie. Niet omdat ik er zin in heb, want ik ben compleet asportief. En ik háát competitie.  Groepssporten komen dus al niet in aanmerking, want ik haal gegarandeerd de hele spirit van het team naar beneden. Aan een onfortuinlijk voorval tijdens een balspelletje in mijn kindertijd hield ik een balfobie over. Ik ontwijk al wat rond is en tegen relatief hoge snelheid mijn richting uit vliegt. Geen balsporten dus. Zwemmen dan? Ik ben allergisch voor chloor. Niet dus, tenzij er in het Gentse in de zeer nabije toekomst een ozonbad komt. Recreatief fietsen vind ik dan wel weer oké. Maar Tristan kan nog niet in een fietszitje, voor een fietskar hebben we geen plaats in ons huis en alleen gaan fietsen, daar is ook niets aan. Fitnessen? Mwa. Veel te dure abonnementen en chiqué volk in blitse outfits. Ook niet mijn ding. En lopen? Mijn loopkleren zijn aan vervanging toe. Mijn maatje loopt niet meer. En zonder maatje is het maar half zo leuk. Misschien moet ik een imaginair vriendje in het leven roepen. Of zal ik Evi toch maar eens downloaden? Hmm. Morgen. Misschien.

Geef een reactie

