Ik zou zo graag een rokske dragen

Ik zou zo graag een rokje dragen. Ik heb er een drietal in de kast hangen. Leuke. Zomerse. Frisse. Maar ik durf ze niet aan. Want, boven mijn knieën huist een maanlandschap. Maar van een beetje cellulitis kijkt geen kat nog op tegenwoordig. Het echte probleem ligt onder mijn knie. Ik heb verschrikkelijke eczema. Geen zicht, echt niet.

Het begint in mijn knieholtes en het spreidt zich uit tot aan mijn voeten. Bovendien heb ik een contactallergie die eczema uitlokt. Om een voorbeeld te geven: ik ben allergisch aan het product waar lederen schoenen mee bewerkt worden. Dus ben ik in principe gedoemd om lompe orthopedische sandalen te dragen of Teva’s. Maar het oog wil ook wat, dus zondig ik wel eens. Met alle gevolgen vandien. Jeuk. Om van te sterven!

Ik schaam me voor die lelijke plekken. Ze zijn afzichtelijk. Nochtans heb ik niet eens zo’n lelijke benen… Geen rokje dus. Of wachten op alweer een wondermiddeltje van de huidarts. Zoals ik er al honderden heb geprobeerd. Allemaal zonder resultaat. Er zit maar één iets op. Dat rokje terug in de kast hangen. En wachten op de winter…

5 gedachtes over “Ik zou zo graag een rokske dragen

  1. Of u er over zetten? Deze week in Flair: drie vrouwen die niet perfect zijn en toch in bikini durven. Waaronder ééntje met eczeem. Dus nu aan u!

    (Ja, ik lees soms de Flair, ja)

  2. je hoeft geen complexen te hebben. Je mag zeker gezien worden(met of zonder eczema)Als je ouder word en je kijkt terug in de tijd zal je zien dat die ongerustheid ongegrond was.(maar dan is het te laat) En ik spreek uit ervaring.

  3. Ik zou mij daar niet te veel van aantrekken. Als jij een rokje aan wilt, vind ik dat je dat gewoon moet doen. En dan verzin je maar een gevat antwoord voor mensen die daar evt. commentaar op hebben.

    Zou ’t trouwens niet kunnen dat de eczeem enigszins verbetert als je met blote benen rondloopt?

  4. Ieps Nike,

    Zelf ook zo’n periode achter de rug, ik kan u volledig volgen!
    Even mijn stappenplan schrijven, je weet nooit?

    Drie stappen plan:
    – rok thuis dragen (eigen omgeving)
    – rok met jazz kousebroek eronder, ja zo’n kousenbroek zonder voetekes
    – stap drie…zonder Jazz broek

    Thuis heb ik een zalf liggen van apotheek zal die naam es doorgeven, wondermiddel!

    Succes!!
    Geniet van de zomer en van de rok!

Geef een reactie

