Angine nummer 3

Ik heb een abonnement. Niet op de krant. Of De Lijn. Geen tijdschriften. Of biogroenten. Nee, beste mensen, ik heb een abonnement op angines. Het is nu al de derde op 2 maanden tijd. Meteen ook de derde antibioticakuur. Ik ben gewoon een wandelende bacterie. En deze keer voel ik me ellendiger dan ooit.

Te weinig rust, teveel stress, weet de dokter. Stress, ja, de lotgevallen van mijn mama laten hun sporen na. Rust? Ken ik niet. Ik had het er eerder al over met mijn beste vriendinnetje G. Mama’s kunnen niet rusten. Het is hen niet gegeven. Maar ik heb ik er zelf ook schuld aan. Ik gun mezelf geen rust. Het is tijd voor verandering. Maandag en dinsdag blijf ik thuis. Ik breng Tristan naar de creche, doe NIETS in het huishouden en nestel me in de zetel met een boek of drie. En ze moeten uit zijn tegen woensdag!

2 gedachtes over “Angine nummer 3

Geef een reactie

