Verwend nest

Tristan is verwend. Als hij op zijn speelmat ligt met al zijn speelgoed, denk ik wel eens dat het teveel van het goede is. Hoewel het stuk voor stuk educatieve speelgoedjes zijn. Want dat vind ik belangrijk, dat ie spelenderwijs kan leren. Bij de geboorte kregen we ook massa’s speelgoedbeestjes. Zo van die fluffy, babyblauwige beertjes en hondjes. Dat vind ik dus maar niets, hé. Daar kan hij niet eens deftig mee spelen. Stofnesten zijn het. De leukste heb ik bewaard voor later, maar de anderen liggen klaar in een zak voor een schenking aan het goede doel. Wie weet iets? Ergens waar ze geholpen zijn met splinternieuwe knuffels?

Vandaag is zijn uitzet weer een beetje uitgebreid. Met een tripp trapp en een reishuisje (het geboortegeschenk van de mutualiteit dat we nog steeds niet hadden afgehaald) en vijf boekjes. Want samen boekjes lezen begint hij leuk te vinden. Al was het maar om erin te bijten. Maar ik koester stiekem de hoop dat we gewoontes aan het kweken zijn, zodat hij later wel te vinden is voor wat literatuur.

Een gedachte over “Verwend nest

Geef een reactie

