Kapper, ik breng u mijn haar. Mijn hoofd weegt toch zo zwaar.

Mijn grootvader was kapper. Altijd in de weer met scharen, krulspelden, haarlak en vrouwen. Het zou dus in mijn genen kunnen zitten, het geknip en gekrul. En enige erfelijke overdraagbaarheid zou van pas komen, de wilde haren van de zoon indachtig. Maar helaas, wat een mens erven wil, gaat vaak verloren in de poel van andere, minder wenselijke eigenschappen.

Zo heb ik gisteren nog eens een poging ondernomen om de wilde manen van mijn zoon te temmen. Het resultaat mag er zijn. Best verdienstelijk, want 1) zo’n klein hummeltje kan echt niet stil zitten en 2) gebukt werken met slecht licht is niet optimaal. Toch is er van vakkundigheid geen sprake, want 1) ik sneed accidenteel in mijn vinger, 2) helemaal boven op zijn kopje is er een stukje dat opmerkelijk korter is dan de rest. Ach, een mens kan het niet allemaal kunnen, nietwaar?

Geef een reactie

