Slachtoffer van de zwaartekracht

Haast en spoed is zelden goed. Gisteren aan den lijve ondervonden. Ik had er de pas stevig ingezet, maar even later vond ik mezelf zwevend boven het asfalt. Om dan in alle sierlijkheid tegen het wegdek te smakken. Rap rechtgestaan. Schuchter om me heen kijkend om me ervan te vergewissen dat niemand dit schaamtelijk voorval heeft gezien.

Resultaat van deze neerwaartse beweging: serieuze schaafwonden op mijn elleboog, schouder en knie. En zeer, maat. Mijnen elleboog deed gisteren verschrikkelijke zeer. Vandaag gaat het al beter, maar ik kan hem gelijk nie goed strekken.

Die cursus EHBO waarvoor ik me heb ingeschreven komt niets te laat. Dan ga ik eindelijk mezelf kunnen helpen. Iemand zin om mee te doen trouwens? In Gent, gratis, 8 zaterdagvoormiddagen vanaf eind september. Lijkt me handig van pas te komen met een klein geweld in huis dat weldra zijn actieradius zal vergroten.

2 gedachtes over “Slachtoffer van de zwaartekracht

  1. Ik heb dat vorig jaar ook gevolgd bij het rode kruis. Heb wel afgehaakt vlak voor het examen, dus geen brevetje gekregen.
    Wel nuttig vind ik, alleen jammer dat je het zo snel weer vergeet.

  2. Hier nog eentje die 2 jaar geleden die cursus gevolgd heeft. ’t Is echt interessant maar je vergeet idd snel vanalles en nog wat. Ik zou wel eens bijkomende cursussen moeten volgen om up-to-date te blijven. ‘k Geloof dat je 8 opvolgingscursusjes moeten volgen in de 5 jaar volgend op je diploma. Daar wil ik alleszins mee naartoe crossen !

Geef een reactie

