Kolder in de kop

‘k Heb een kleurke. Lichtbruin. Van een week Grote Kanarie. En het staat me goed. Al zeg ik het zelf. Ik zie er gewoon gezonder uit. Helaas, met het kwakkelweer in België zal ik snel mijn eigenste bleke velletje terug hebben. Dus dacht ik vorige week: “Ik ga onder de zonnebank”. Ik maakte mijn intentie kenbaar aan m’n wederhelft die mij meteen gek verklaarde. “Daar krijg je kanker van.” En: “Je moet er wel meer dan één keer onder om je kleurtje te behouden.” Ook:”Dat kost wel geld, hé.”

Gelijk heeft ie. Ik was eventjes helemaal vergeten dat ik zonnebankbruin het lelijkste bruin op aarde vind. Ik wil niet gesandwicht worden tussen twee kankerverwekkende lampendinges. Ik krijg er gegarandeerd een claustrofobieaanval.

’t Moet een vlaag van waanzin geweest zijn. De kolder in de kop.

Geef een reactie

