Echt geen zin…

’t Schoon leven is voorbij. Voorlopig geen vakantie meer, geen verlengde weekends, geen snipperdagen, geen ouderschapsverlof. Terug voltijds hard labeur. Na mijn zwangerschapsverlof  ben ik 4/5 gaan werken. Ouderschapsverlof. Ik heb ervoor gekozen om maar één schijf op te nemen = vijf maanden de donderdag thuis. Ik had schrik dat ik anders nooit meer voltijds zou willen werken. Maar geloof me, vijf maanden volstaan om de goesting voorgoed te laten overgaan.

Ik kan natuurlijk altijd de rest van mijn ouderschapsverlof opnemen, maar ik hou het liever voor als Tristan naar school gaat. Dan kan ik eens een maand thuisblijven in de zomervakantie. Lijkt me leuker voor hem.

Deze week is dus de eerste volledige werkweek sinds maart. En, aargh, ik heb er echt geen zin in. Het lijkt zo verschrikkelijk lang. En een volgend verlof, in november of zo, lijkt nog oneindig ver weg. En dan te bedenken dat ik nog minstens 30 jaar zal moeten werken…

Een gedachte over “Echt geen zin…

Geef een reactie

