Over vanalles wat

Ik heb Titus weer gezien. Hij moet in aaibaarheid zeker niet onderdoen voor mijn oogappel. Titus kwam een bezoekje brengen aan het kinderdagverblijf waar Tristan zijn dagen slijt terwijl moeder en vader noeste arbeid verrichten. Hij hoopt er ook een plaatsje te krijgen. Zou leuk zijn. Dan worden ze misschien vriendjes.

Wij wonen in een buurt waar werkelijk alles voorhanden is. Kleine buurtwinkels, Turkse kruidenierszaken die op zondag open zijn, Turkse bakkers met ovenverse stokbroden,… Je zal me niet horen klagen. Maar! Er ontbreekt een echt goeie bakker. Turks brood is lekker, hé, daar niet van. Maar ’t is wit en ik eet nu eenmaal liever bruin brood. Donkerbruin brood. Met lekkere zaadjes en pitjes. En goeie mastellen mét kaneel. Of kraakverse pistolets voor de zondag. Voor een lekker brood moet ik dus al meteen een ommetoerke maken. Vooral ’s avonds na het werk heb ik soms geen goesting meer om ver te stappen. Misschien eens een broodmachien kopen? Kan je daar lekker brood mee maken?

Volgende week is Stefaan jarig. Elk jaar plan ik een verrassing. Een etentje of een uitstapje. Maar Stefaan heeft de hatelijke gewoonte om te blijven vissen tot hij het heeft geraden. Geloof me, dan is de fun van het organiseren er wel af. Volgend jaar dan toch maar een ordinaire verjaardagstaart?

Ik heb eindelijk een nieuwe draagdoek. Een mei-tai. Lien was er niet content van, maar ik heb het me toch geriskeerd en tot nu toe bevalt het me aardig. Gisteren al gebruikt om om boodschappen te gaan, vandaag Tristan mee naar de crèche gebracht. Afwachten wat de lange afstanden geven…

6 gedachtes over “Over vanalles wat

  1. Ik ga meestal naar de Wetterse bakkerij en ik ben daar niet malcontent van. De bakker is ook meestal m’n eerste goedemorgen op de fiets, als m’n straat (Illias,Maria, Suzanne, Hélène, Mariette, Annick, Karel,Bart, Nancy,…) nog niet op is.

Geef een reactie

