Tijd voor schoentjes?

Tristan doet de laatste tijd niets liever dan stappen. Mét hulp weliswaar. Hij heeft nog steun nodig aan beide handjes. Maar hij wordt zekerder van zijn stuk. Het stappen wordt kordater. Thuis laat ik hem vaak op zijn blote voetjes rondlopen. Dat lijkt me het beste. Maar hij draagt ook vaak zijn Bobuxjes, die nog net een tikkeltje te groot zijn en waarvan de neus soms onder zijn voetjes plooit bij het stappen. Niet ideaal, me dunkt. Ik zou hem ook zo graag eens buiten laten stappen, maar met zijn pantoffeltjes lijkt het me net ietsje te koud aan de voetjes. Dus, tijd voor schoentjes?

Op tinternet vind ik alweer erg tegenstrijdige informatie. Volgens bepaalde bronnen is een kind, van zodra het zich optrekt en het regelmatig rechtstaat, toe aan schoentjes. Anderen zeggen dat een kind effectief al alleen moet kunnen stappen voor je schoentjes mag aanschaffen.

Wat nu? Als we nu schoentjes kopen, zal hij er toch de hele winter mee doorkomen? Schoentjes worden toch altijd een beetje te groot gekocht, niet? Of doen we er alleen maar kwaad mee door hem nu al schoentjes te laten dragen? We gaan volgende week naar Center Parcs en ik zo hem zo graag eens wat laten stappen in de bossen. Hij beleeft er zo’n plezier aan… (Ik moet er eerlijkheidshalve ook aan toevoegen dat ik gewoon verschrikkelijk veel zin heb om schoentjes te kopen.) Wie weet raad?

8 gedachtes over “Tijd voor schoentjes?

  1. Ik stem voor schoentjes kopen. Hij is er blijkbaar aan toe! Janne stapt ook nog niet maar heeft wel al schoentjes. Want anders mag je plots naar de winkel hossen als ie ineens stapt!

  2. Schoentjes kopen! dat is zo speciaal de eerste keer. Ik kan je wel aanraden ze niet te groot te kopen, want om mee te leren stappen is dat niet zo gemakkelijk.
    Veel shopplezier

  3. heeft Tristan nog geen schoentjes???
    Bontje koopt nochtans altijd schoentjes als geboortekadootje!!! Niet voor Tristan dus???
    Hoe is dat nu mogelijk!!! Zeker vergeten!!!

  4. De kinderarts zei ons dat ze pas echt schoentjes nodig hebben als ze 14 goed stappen…
    maar ons meisje had er ook al eerder hoor. Vooral om tijdens de koude dagen buiten aan te doen. Ze kunnen dan al eens even met steun blijven staan enzo.
    HEt echte stappen ging wel veeeeeel beter op blote voeten of pantoffels…
    Dus ik stem voor schoentjes 😉

  5. Ik stem voor schoentjes kopen, ik ben er ook gaan halen voor Estelle en ze zit in dezelfde fase als tristan nu.
    Ik vroeg het aan mijn pediater en zij zegt schoentjes te kopen als ze veel rechtstaan.
    Succes met de schoentjes-shopping-tocht!

Geef een reactie

