Dan toch geen schoentjes

Wij naar de schoenwinkel. Ah ja, want ik kon echt niet wachten om schoentjes te kopen. Maar we zijn van een kale reis teruggekomen. De vriendelijke mevrouw van de winkel wist ons te vertellen dat het nog veel te vroeg was voor schoentjes. Zolang kinderen aan de hand stappen en steun nodig hebben bij het staan, zijn ze nog niet aan schoentjes toe. Schoentjes belemmeren dan vooral de ontwikkeling. Maar van zodra het kind zijn evenwicht gevonden heeft en nog slechts een vingertopje nodig heeft als steun, mag je aan schoentjes beginnen denken. Ze voorspelde dat dit bij Tristan omstreeks zijn 14de maand het geval zou zijn.

Ik geloof de mevrouw van de winkel graag. Ze heeft de ervaring. Ze weet beslist waarover ze spreekt. En ik apprecieer het dat ze zo eerlijk is. Wij wachten dus nog even met schoentjes. En ondertussen laten we Tristan duchtig oefenen op zijn blote voetjes of met zijn Bobuxjes.

3 gedachtes over “Dan toch geen schoentjes

  1. Tjah, wie moet je geloven eh… Ons hebben ze gezegd (ik weet al niet meer wie – Kind en Gezin of de dokter) dat we wel al met schoentjes mochten beginnen toen Kobe nog maar aan het handje stapte… Tjah…

    Het heeft hem in ieder geval niet verhinderd om ondertussen een flinke stapper te worden! 🙂

  2. Wij gaan ook naar die schoenwinkel en ik geloof die dame graag. Ze heeft ons al een paar keer geholpen met de maat en ik moet haar telkens gelijk geven. Hele leuke winkel en zeer kindvriendelijk

Geef een reactie

