Voorspeld

Tristan is één week niet naar de crèche geweest. Eén week vrij van ziektekiemen. Eén week om een beetje te herstellen van de voorbije virussen.

Ik had het voorspeld: na twee dagen crèche heeft hij gegarandeerd terug koorts. En wat krijg ik vandaag te horen bij het afhalen: hij heeft een verhoogde temperatuur. 38,2. Oké, niets alarmerends, hij heeft bijna dagelijks verhoging. ’t Ventje is gewoon een warmbloedje, denk ik. Maar zijn slijmpjes zijn verergerd. Je voelt ze borrelen als je je hand op zijn borst legt. En sinds we thuisgekomen zijn, is hij nog niet gestopt met huilen. Zucht.

Ze zeggen wel eens: het is zijn eerste winter in de crèche. Hij moet gewoon wat immuniteit opbouwen. Oké, daar kan ik wel inkomen. Maar ik hoop met heel mijn hart dat er na de winter betere tijden aanbreken. Want dit is voor niemand leuk. In de eerste plaats voor Tristan niet. Maar ook niet voor Stefaan en voor mij. Wij zijn bezorgd. Leggen hem extra in de watten. Zijn nog ‘aanweziger’. En durven al bijna geen verlof meer vragen….

4 thoughts on “Voorspeld

  1. Jaja, ik ken het verhaal. Niet zozeer wat betreft koorts, wel wat betreft snotneuzen. Dan heb ik ze iedere keer na het weekend verkoudheid en snotneusvrij gekregen, op dinsdag is ze al weer verkouden. Gelukkig niets om voor thuis te blijven. Het wordt een lange winter!

  2. Weet je dat verkoudheden en dergelijke niet voortkomen door de winter en lage temperaturen. Het ligt aan de verwarming, het is door te dicht bij warmtebronnen te zitten, kachel, cv, ed dat je verkoudheden en ziektekiemen makkelijker binnenhaalt.

    Extra vitamientjes kunnen soms helpen, maar bij kindjes best de dosering door je huisarts laten bepalen, en dan komt het wel in orde.

Geef een reactie

