Stokje

Ik krijg van Alejosa een stokje toegeworpen. Zes eigenaardigheden over mezelve. Dat mag geen probleem zijn:

  • Ik kan mijn klein teentje erg ver strekken. Zo ver dat het bijna een rechte hoek vormt met mijn vierde teen. Door het strekken gaan alle andere tenen ook wat verder uit elkaar staan en past er tussen elk spleetje een knikker. Wie doet het mij na?
  • Als ik onder een ladder loop, houd ik mijn adem 21 tellen in. Ik ben nochtans niet bijgelovig, maar als kind las ik in één of ander boekje dat je zo onheil kan voorkomen. Dus doe ik het nog steeds.
  • Ik kan niet tegen wolvengehuil. Het maakt me bang. Die angst is ontstaan nadat ik een aflevering van Merlina over weerwolven had gezien. Ik heb er die nacht over gedroomd en sindsdien heb ik een doodsangst voor wolven.
  • Ik heb maandelijks een nieuwe tandenborstel nodig. Omdat ik te hard schrob, staan de haartjes na een paar poetsbeurten al helemaal paraplu. Hard poetsen is een slechte gewoonte die ik heb overgehouden aan mijn beugelperiode. Bovendien heb ik een hekel aan tanden poetsen. Ik doe er welgeteld 20 seconden over. Twee keer per dag, dat wel. Wie denkt dat het aan mijn gebit te zien is, heeft het mis. Nul gaatjes!
  • Ik kan ’s morgens ontzettend veel eten. Een boterham of twaalf is dagelijkse kost. En als ik tijd heb, krijg ik gerust een klein brood binnengespeeld. Mijn favoriete beleg is choco, maar dat haal ik niet in huis. Ik smeer te rijkelijk en de weegschaal zou algauw teveel naar rechts uitwijken. Om dezelfde reden koop ik ook geen speculaaspasta. Dan maar confituur, want dat eet ik eigenlijk niet zo graag. Ik smeer maar een heel fijn laagje, zodat ik net het smaakje heb. Meer moet dat niet zijn. Ik eet brood om het brood. En ik drink spuitwater bij het ontbijt.
  • Ik snuffel aan alles. Aan Tristan nog het meest, maar ook aan verse tijdschriften, brood, potloden, etenswaren, pas gewassen kleren, cellohars, Bumba-blokken, idaai, leer, geitjes,…

Geen idee wie het stokje nog niet heeft gekregen. Maar wie zich geroepen voelt om zijn rariteiten op ’t internet te gooien: hier, vangt!

Geef een reactie

