Meisje van 30

Ik vind het zo raar als ze mevrouw tegen me zeggen. Ik voel me nog altijd een meisje. Zelfs al ben ik nu 30 en heb ik een kind en een huis en een fantastische vriend. Natuurlijk voelde ik me op en top vrouw toen ik zwanger was en toen ik Tristan op de wereld zette. Ook vandaag nog, in de verzorgende rol voor mijn zoon. Maar dat is vrouw in de biologische zin van het woord. Mevrouw, da’s voor vrouwen van minstens vijftig. Met een flinke boezem en een gepoederd gezicht. Met vleeskleurige kousen en oma-onderbroeken. Met een sacoche vol poederdoosjes, een spiegeltje, vochtige doekjes en melkjes en suikertjes die ze uit de tearoom hebben gejat. Niet voor mij dus, met mijn babyface, mijn kleurrijke Hema-kousen en mijn bijwijlen nog erg puberaal gedrag.

4 gedachtes over “Meisje van 30

Geef een reactie

