Fijne dagen, ze bestaan.

Wat was het een fijne dag gisteren. Voor mij is de vakantie nog niet officieel begonnen, volgende week nog twee dagen werken, maar gisteren voelde het toch een beetje alsof.  ’s Morgens een schooltje bezocht. Ah ja, want Tristan moet in maart van 2009 al ingeschreven worden. Samen met Lien doen we een vergelijkend onderzoekje van de buurtscholen. En wat we gisteren zagen, is goed. Het voelde wel oké. Meer dan oké zelfs.  Maar het was nog maar het eerste schooltje dat we bezochten. En het aanbod is gigantisch.

Daarna hebben we Tristan gedropt in de crèche. Zonder schuldgevoelens. En zijn we richting stad getrokken. Want er moesten kleren gekocht worden en CD’s. Wat zijn de beha’s duur geworden, zeg! En wat lijken ze op kerstversiering dezer dagen. Van geld spenderen krijg je honger, dus gingen we lunchen in de Belga Queen, waar het niet gemakkelijk zitten is. Nadien dronk Stefaan nog een warm wijntje, daar waar de houten kottekes staan.

’s Avonds maakte ik hertenragout. Mensen, ik ben niet snel geneigd om mezelf de hemel in te prijzen. Te weinig zelfvertrouwen daarvoor. Maar die hertenragout was verdomd lekker. Ik had dat nog nooit gemaakt. Dus eerst een beetje gesurft om te zien wat echte koks in het potje gooien. Uiteindelijk toch aan de slag gegaan zonder recept. Man, man, man, ik kan gewoon echt goed koken. Heb ik dan toch het fingerspitzengefühl van mijn vader?

Geef een reactie

