Murphy & Gizmo

gizmo-007Gisteren kregen we Murphy op bezoek. Hij komt altijd ongelegen. We staan op het punt om te vertrekken naar Stefaan ouders voor het kerstfeest als Tristan uit de zetel valt. Ik ben me boven aan het verkleden, Stefaan snelt toe om Tristans tranen te drogen. Maar er lijkt meer aan de hand. Er komt bloed uit zijn mondje. Spectaculair veel bloed. Stefaan roept: “Nike, Tristan is gevallen!” Dat doet ie normaal niet, me roepen, dus ik rep me naar beneden, waar ik Tristan aantref in Stefaans armen. We weten eerst niet goed waar het bloed vandaan komt, maar dan zien we een grote kap in zijn tong. Tristan is erin geslaagd om met 1 bovenste tand een snee in zijn tong te krijgen. Enfin, mijn gezond verstand weet dat je aan een tong niet veel kan doen, maar voor het zekerste bellen we tante T. Zij bevestigt ons vermoeden. Wij gerustgesteld. En Tristan zat een uurtje later gezellig aan een bladerdeegkoekje te knabbelen, dus eind goed, al goed.

Gizmo vonden we onder de kerstboom. Nonkel Kristof heeft hem speciaal voor Tristan laten maken. En oma zorgde ervoor dat hij deftig voor de dag komt met een Supermanpakje op maat. Met beesten doe je nooit verkeerd bij Tristan. Hij heeft Gizmo deze morgen eens goed belebberd. Da’s een teken van liefde, dat lebberen. Vrienden voor het leven,  Tristan en zijn beer.

2 thoughts on “Murphy & Gizmo

Geef een reactie

