Een beetje slaap, alsjeblieft.

Ik snap het niet meer. We hebben heel wat goede nachten gehad de laatste tijd. Verwonderlijk veel zelfs. Ik dacht dat we op goede weg waren. Dat er na één jaar eindelijk verbetering in zicht was. Dat Tristan eindelijk de deugden van een ononderbroken nacht zou erkennen.

Maar dan was er vannacht. Om 2.00 uur werd Tristan huilend wakker. We dachten: “We laten hem huilen. ’t Zal geen waar zijn. Bij ons in bed? Niets van. Niet meer. Nooit meer.”  Maar na een poosje hoorden we gestommel bij de buren.  We konden het niet opbrengen om hem nog langer te laten huilen. Al was het maar om de burenvrede te bewaren. Dus pakten we hem op. Bij Stefaan op de schouder. Hij vleide zijn hoofdje op Stefaans schouder, zo moe was hij. Maar telkens we probeerden hem in zijn bedje te leggen, begon hij opnieuw te krijsen. Dan maar naar beneden. Opstaan. Hij zat in de woonkamer, stilletjes, verdwaasd. Maar terug in bed, neen, dat wou hij niet. Uiteindelijk hebben we hem een uur later toch bij ons in bed gelegd. We waren moe gestreden. 1-0 voor Tristan.

Ik begrijp het niet. Bij het slapengaan is hij moe. Hij is meteen stil. Maar midden in de nacht wordt hij wakker. Zomaar, zonder reden. Ik heb al vanalles geprobeerd: andere pyjamas, een nieuw slaapzakje, vroeger in bed, later in bed, bedje draaien, warmer toedekken,… Niets helpt. En het is verdomd vermoeiend.

3 gedachtes over “Een beetje slaap, alsjeblieft.

  1. Pfoe, ik word al moe als ik nog maar terug denk aan die korte en onderbroken nachten. Hopelijk kunnen jullie gauw weer doorslapen.
    Het is maar nu Titus al een tijdje redelijk goed slaapt dat ik me eindelijk terug een beetje mens begin te voelen.

  2. Komt me bekend voor. Bij Livke is ’t ook nog regelmatig van ’t zelfde. In de kerstvakantie heeft ze nog maar 2 nachten doorgeslapen. En den ene nacht duurt de onderbreking al langer dan den andere nacht.
    We hebben al alles geprobeerd, in bed nemen, niet meer in bed nemen, laten wenen, ….
    Ik heb ook al alles gedacht, te koud, terug reflux die opkomt, … Maar eigenlijk vrees ik dat het gewoon slechte slapertjes zijn en dat ’t er moet uitgroeien.
    Maar als ’t u maar een beetje kan troosten, ge zijt niet alleen ’s nachts wakker 😉

Geef een reactie

