Ten einde raad

Weer van dat. Ik weet niet meer hoe laat het precies was toen Tristan ons wakker huilde, maar ’t was verdomme nog nacht. We lieten hem huilen. Want hij wil maar één iets: bij ons in bed. En dat willen we hem nu net afleren. Maar na een uur hartverscheurend gejank kon mijn moederhart het niet meer aan en hebben we hem toch te slapen gelegd in de echtelijke sponde. Niet goed bezig, ik weet het. Maar heb je je kind al eens meer dan een uur laten wenen? Dat gaat door merg en been. Dat voelt verkeerd.

Wat nu? Ewel, ik weet het niet meer. Ik weet alleen dat ik een ongelooflijke paardezaag ben als ik ’s nachts wakker gemaakt word. En dat mijn meest dierbare daar het slachtoffer van is.

6 thoughts on “Ten einde raad

  1. ocharme toch…
    isla was ook zo eentje dat altijd bij ons wou slapen, dat overdag niet wou slapen,… zo eentje dat van mij ook een oververmoeide paardenzaag maakte…
    al eens geprobeerd om aan tristan uit te leggen waarom hij in zijn eigen bedje moet slapen, waarom hij gewoon ’s nachts moet slapen,… en dat je hem zeker ook nog komt halen…
    bij ons werkte dat heel goed bij de dutjes ’s middags, ik stond er gewoon van te kijken…
    wie niet waagt?

  2. Misschien is het bij ons anders, Ella is de laatste weken ook vaak wakker ’s nachts, maar dan is ze echt klaarwakker. Dan kan zelfs ons bed geen soelaas bieden maar moet ik (of Lies) ermee naar beneden om dvd’s te kijken. Na een half uur tot een uur begint ze dan wat te geeuwen en kan ik haar terug rustig in bed leggen.
    Voordeel is dat we mekaar kunnen afwisselen, het heeft geen zin om met twee wakker te zitten vind ik.

    Al geprobeerd hem even wakker te houden en dan terug in bed te stoppen?
    Ach, vanop afstand is het altijd makkelijk raad te geven he :s

    Sterkte in elk geval

  3. Ik heb geen tips want zelf een megagoeie slaper. Maar als je ten einde raad bent mag je Tristan eens een nachtje naar hier brengen, blijf ik wel eens een nachtje wakker en kunnen jullie eens goed slapen!
    Ik wens julle een fantastisch 2009… Met veel goeie nachten!

  4. Wij hebben het vorige week echt HARD gespeeld. Als Liv weende hebben we haar uit haar bed gehaald, pamper ververst, tut in gestoken en terug in bed gelegd. Onder het moto “nu heeft ze alles wat ze nodig heeft en nu moet ze slapen”. 3 uur heeft ze de eerste nacht geweend en de tweede nacht 2 uur denk ik ofzo. Liv heeft deze vakantie niet veel doorgeslapen, maar de huilsessies werden wel steeds korter. En, wij hebben wel ’t voordeel dat Liv geen vroege vogel is, ’t kind heeft deze vakantie ook al enkele keren (tot onze grote verbazing) tot 9u30 geslapen.
    Moeilijk hé, zo’n slechte slaper… een handleiding is er jammer genoeg niet bij.
    Nog veel moed.

  5. Tis makkelijk gezegd maar tis waar, zoals annelyse zegt soms moet je het hard spelen. Ook bij Joost was dit de enige manier om hem (na een tijdje) te doen doorslapen.
    Ik heb hem in die periode eens ergens anders laten slapen en daar werd hij dan heel even wakker en viel hij na amper 20′ terug zelf in slaap. Daardoor wist ik dat hij dat thuis ook zou moeten kunnen zonder zijn zin te krijgen en bij ons in bed verder te slapen. Het is even een strijd met dat weke moederhart maar het loont.
    Veel succes, en ik wens jullie een fantastisch 2009

  6. Ik geloof dat we op het werk rond de doorslaaptopic nog wel wat interessante info hebben liggen.
    Zal het eens doornemen en als het me nuttig lijkt geef ik het je nog wel door.

Geef een reactie

