De onfortuinlijke vinger en het voornemen

Dan heeft een mens eens goede voornemens. Meer cello spelen bijvoorbeeld.

Ik ben in vakantiestemming en maak popcorn. Ongelukkigerwijs verbrand ik de middenvinger van mijn linkerhand aan gekaramelliseerde suiker. Een dikke blaar siert sindsdien mijn vingertop. Desondanks blijf ik mij nijver inzetten voor mijn goede voornemens. En speel ik cello. Maar op een nacht word ik wakker van hartenklop. In mijn vinger. Het houdt me uit mijn slaap. Des morgens zie ik dat de blaar is opengegaan en mijn vinger rood en dik ziet. Het vingertopje is ontstoken. Net op die plaats waar mijn vinger de snaar raakt. Dedju. Daar gaat mijn voornemen.

De vinger wordt goed verzorgd. Hij krijgt op geregelde tijdstippen een iso-Betadine badje. En hij hoopt spoedig terug een gevoelige snaar te kunnen raken.

4 thoughts on “De onfortuinlijke vinger en het voornemen

  1. De snaren blijven hier – ondanks de goede voornemens – ook nog te veel onaangeroerd staan. Maar zolang er goede voornemens zijn, is er hoop, hé ! Tot gauw !

  2. Allez, zelfs de Griekse pop-corn is beter voor de gezondheid. Die wordt geserveerd met zout, dus onmogelijk om vingers te verbranden aan gekaramelliseerde suiker😉

Geef een reactie

