Niets te vertellen. Of toch?

Het bloggen schiet er een beetje bij in de laatste tijd. Maar soms lijkt het alsof er gewoon niets te vertellen valt. En ik wil ook niet altijd zeuren over zieke, kleine man en zijn oververmoeide moeder. Bovendien kan een mens niet altijd helder van geest zijn. Maar laat me eens nadenken, misschien valt er toch iets te vertellen.

Ik draag mijn haar nu in een staartje. In afwachting van een knipbeurt hou ik mijn haardos in bedwang met een rekkertje. Ik moet dat rekkertje vier keer omdraaien. Hét bewijs dat ik al heel wat van mijn wilde haren ben verloren.

Gisteren zat ik met Tristan op de grond te spelen. Hij wees naar de boekenkast en zei ‘poesj‘. Ik zei: “Ga maar een boekje kiezen. Dan gaan we het samen lezen.” Waarop hij naar de boekenkast ging, een boekje koos en ermee naar mij kwam gekropen. Nooit verwacht dat hij zo’n complexe opdracht zou begrijpen.

Het lijkt alsof alle jongentjes in de crèche dezelfde kleertjes hebben. Dat Titus‘ garderobe menig kledingstuk gemeen heeft met die van Tristan, was ons niet onbekend. Maar ook M., A. en O.J. verschijnen al eens met dezelfde broek of hetzelfde truitje. Da’s nu eenmaal het gevaar van winkelen in H&M en Hema.

We hebben vier schooltjes bezocht. De school van onze keuze heeft 17 plaatsen. En we wonen er volgens Mappy 950 meter van. Moet wel lukken. Nu is het wachten op de aanmeldperiode. Nog een week of zes.

3 thoughts on “Niets te vertellen. Of toch?

  1. super! Zo dicht bij!
    En inderdaad, dat is het hema gevaar. Maar ik kan echt niet veel geld uitgeven aan kleren die ze misschien een paar maand kunnen dragen. Dat is zonde. Nu ze, de laatste dagen van de solden dan ist te doen. Vrijdag ga ik alles plunderen wat er nog te plunderen valt:) Aan zeventig percent zijn kleren van andere winkels ook zijn geld waard (voor de tijd die ze dat kunnen dragen toch)

  2. Bedoel je met 17 plaatsen dat er maar 17 kinderen kunnen worden ingeschreven?! En dat de overige kandidaten dan maar een andere school moeten zoeken? Help! Dat is iets wat wij gelukkig nooit gekend hebben. Op die manier een school zoeken lijkt me niet echt leuk.

Geef een reactie

