Een stokje zowaar

Een stokje van Licht in de duisternis.

Spelregels zijn als volgt:

1) Beantwoord de vragen, waarbij je één minder leuke vraag vervangt door een nieuwe.

2) Voeg een nieuwe vraag toe.

Wat op dit moment mijn obsessie is 
De boeken van Stieg Larsson. Ik ging er mij niet aan wagen. Want: mijn genre niet. Maar Larssons trilogie staat al weken in de top 10 en overal las ik positieve recensies. Ik kon het laten. Ik wou meespreken. En nu heeft die snoodaard van een Larsson me helemaal in zijn greep met zijn Lisbeth Salander.

Wat ik nu draag 
Mijn lievelingsbroek van de H&M (gaat al 5 jaar mee en komt als gestreken uit de droogkast), en een beige truitje met driekwart mouwen (’t is zomer, weet u wel).

Doe ik vaak een dutje?
Af en toe. Als ik teveel ‘input’ krijg, moet mijn hoofd even rusten. En dat kan alleen met mijn ogen dicht.

Wie ik het laatst een knuffel heb gegeven  
Tristan, toen ik hem daarnet ging ophalen in de crèche.

Wat heeft een dag nodig om goed te zijn
Een moment van rust. En veel Tristan.

Wat ik vanavond eet 
Straks gaan we bij Stefaans ouders eten en ik denk dat het spaghetti is.

Mijn laatste aanschaf  
Gisteren een zakske paaseitjes gekocht voor het goede doel. 

Naar welk geluid ik nu luister
Naar een rijstkoek die in twee gebroken wordt. Ze delen eerlijk, mijn zoon en zijn vader.

Favoriete weertype 
Een lentezonnetje. Niet zó warm dat je kleren aan je lijf kleven, maar warm genoeg om met een T-shirt en een rokje buiten te lopen.

Mijn doel 
Voor Tristan en Stefaan een veilig, warm en leuk nest creëren.

Zeg iets tegen de persoon die je getagged heeft.
Licht in de duisternis, je bent een leuke aanwinst in blogland. Je durft je mening te verkondigen, je kaart dingen aan, je zoekt een antwoord op vragen en je brengt licht in de duisternis. Wat ik van je lees doet me vermoeden dat we gelijkgestemde zielen zijn. En vier kinderen,… chapeau!

Favoriete vakantieplek  
Ik hou van alle plekjes die verborgen culturele schatten hebben. Plekjes waar de zilte geur van de zee me tegemoet waait. Plekjes die ruiken naar bos, naar bloemen, naar beesten zelfs. Plekjes waar je verse vis krijgt voorgeschoteld, op een terrasje aan een verlaten strand. Plekjes met een geschiedenis.

Films die ik keer op keer kan bekijken
Het tweede deel van La meglio gioventù. De Nicola van middelbare leeftijd is een knappe man. Het meest ontroerende stukje cinema ooit is nog steeds het fragment waarin de moeder van Matteo treurt om zijn dood.

Favoriete theesmaak 
Verse muntthee.

Het boek dat ik momenteel lees
Het tweede deel van Stieg Larssons trilogie: De vrouw die met vuur speelde. En ik zit op pagina 117 van Laten wij aanbidden van Ann-Marie MacDonald.

Wat mij op dit moment veel plezier geeft, maar tegelijkertijd ook schuldgevoelens
Paaseitjes eten.

Wat wil ik ooit nog doen? 
Met Tristan naar verre oorden reizen en hem de rijkdom van onze aarde tonen.

Wat wens ik mijn kinderen toe 
Ik hoop dat Tristan uitgroeit tot een gelukkige, levenslustige en gezonde man.

Welke kwaliteit zou ik willen hebben 
Wat meer je-m’en-foutisme.

Noem één van je kwaliteiten
Ik ben empathisch.

Waar wacht ik op?
Vakantie.

Heb je een tic of kenmerkende eigenschap?

Ik frons te teveel. Daardoor heb ik een rimpeltje boven mijn neus.

Ik heb één vraag veranderd, maar geen vraag toegevoegd. Ik geef het stokje door aan Alejosa, Onze patatjes en Annelyse.

3 thoughts on “Een stokje zowaar

  1. Stieg Larsson zo goed? Ik stond eergisteren met ’n boek van hem in mijn handen en ’t sprak mij enerzijds wel aan, maar anderzijds had ik ook zoiets van “mijn genre niet”.

    Ik denk dat ik morgen dan nog maar eens ommetje maak langs de boekhandel.
    🙂

Geef een reactie

