100 leuke dingen

Toevallig kreeg ik Het Nieuwsblad van afgelopen weekend in handen. Ik las er een artikel over 100 leuke dingen om met je kinderen te doen. Er zitten een paar klassiekers tussen. Ik werd er een beetje nostalgisch van…

  • Samen balletjes draaien voor in de soep. Geef toe, dat vond jij als kind toch ook geweldig!? En af en toe, heel stiekem, een balletje binnensmikkelen…
  • Brood bakken. Ik heb het zelf maar één keer gedaan als kind. Bij een bezoek aan de kinderboerderij. Thuis mocht ik soms zoutdeegjes maken. Da’s ook kneden en vormpjes maken. Maar het leukste waren de haartjes die je met een lookpers maakte.
  • Glas naar de glasbak brengen. Vooral leuk als de glasbak leeg is en je het glas tegen de bodem aan diggelen hoort slaan.
  • Onkruid wieden. Dat mocht ik bij mijn grootouders doen als er weeral eens teveel groene sprietjes van tussen de kiezels kwamen op de oprit.
  • Stenen in het water gooien.
  • Met stoepkrijt het voetpad vol kliederen.
  • Tikkertje-rond-de-tafel.
  • Zaklampentocht. Leuk, behalve die keer dat de leiding van de scouts ons het bos in stuurde. In het pikkedonker. Ik bang. Wreed bang.
  • Zeepbellen blazen. Om ter grootst. Om ter meest. Om ter hoogst.
  • Zondagochtend samen in het grote bed. En dan lekker gek doen. Springen. Dollen. Buitelen.

Ook leuk: een sokaap maken. Was ik maar wat handiger…

2 thoughts on “100 leuke dingen

Geef een reactie

