Dan heeft een mens eens goede voornemens

Ik had goede voornemens. Ik ging weer beginnen lopen. Zodat mijn lijf een beetje bikiniproof is tegen de zomer. Want er begint zich zowaar een maanlandschap te vormen op mijn achterwerk. En menig liefhebber van de menselijke esthetiek ziet het liever strak. Ik ook.

Zondag was de eerste training van Start to run. In een niet zo ver verleden liep ik elke week een kilometer of twaalf. Maar nu ga ik toch ne keer helemaal opnieuw beginnen. Ah ja, want mijn lichaamsbeweging beperkt zich heden ten dage tot de dagelijkse boodschappen per fiets, het optillen van 10 kilo passievrucht en het afleggen van de weg naar het printerkot. Hoog tijd om aan de conditie te werken! Maar uitgerekend zondag liet mijn vege lijf het afweten. Met koorts gaan lopen, leek me geen fris idee.

Vandaag training twee. En het lijf voelt zich al wat energieker. En ja, natuurlijk kan het een paar minuten lopen. Maar ergens sluimert er iets. Ik voel het. Mijn klieren staan nog dik. Mijn keel doet nog pijn. ’t Zijn de antibiotica die een vals gevoel van gezondheid geven. Dus geef ik vandaag nog maar eens forfait.

Wat denk je, lief lijfje? Donderdag nog ‘ns proberen?

4 gedachtes over “Dan heeft een mens eens goede voornemens

  1. Ik voel al een hele dag een verontrustend kriebeltje in mijn keel. Ik smeek mijn lief lijfje om het hierbij te houden.
    Ook ik wil start to runnen, maar het blijft bij een goed voornemen, foei.
    Veel succes!

  2. en nu de zon weg is, daalt die goesting nog meer (zou bij mij toch zijn)
    Ik wil ook sporten! Maar das zo ambetant, waar moeten mijn kinders dan naar toe?
    Ik heb alleenstaandemamavriendinnen die perfect sporten/werken/kinderen combineren maar ik slaag daar maar niet in. Pff.

Geef een reactie

