’t Is proper!

Wij zijn propere mensen, wij. Oké, zwabber en dweil blijven wel eens te lang onbenut. Maar dat is weloverwogen. Of, laat het me anders stellen: we hebben een goed excuus. Want, vandaag de dag heeft maar liefst één op vier mensen last van allergie(ën). Dat komt ondermeer omdat kinderen in hun eerste levensjaren tegenwoordig veel minder in contact komen met vuil dan vroeger. We zijn té hygiënisch geworden.

Van ons mag Tristan zijn boterham die op de grond gevallen was verder opeten. Ook zijn tut hoeft niet per se afgespoeld te worden. En als hij in de zandbak speelt, tja, dan komt er al eens zand in het mondje terecht. So be it. ’t Kind heeft godbetert al kattenkots gegeten, veel erger kan het niet zekerst?

Ontsmetten, daar doen we ook niet aan mee. Alleen als er vieze beestjes (denk buikbeestjes) de ronde doen, dan gebruik ik ontsmettende handzeep en gieten we al eens een geut Dettol bij ons kuiswater.

En u? Mag er bij u (in de letterlijke betekenis) van de vloer gegeten worden?

10 gedachtes over “’t Is proper!

  1. Laat me stellen: onze kinderen zullen geen allergieen krijgen omdat het hier te proper is 😉 Ik snap het ook allemaal niet. Enerzijds krijg je te horen dat je met kleine kinderen moet zorgen dat alles hygienisch proper is. Anderzijds zijn er meer en meer allergieen doordat we te proper zijn geworden.

  2. Ik snap je redenering en als we later kinderen hebben, zullen ze hun allergieën ook niet oplopen omdat het bij ons té proper is.

    Ik zou wel niet willen dat ze van de grond eten, wegens dat hier twee haarbollen rondlopen waarvan een lang- en veelharig en een die vanalles aansleept zoals muizen en kikkers.

    Kuisziek zullen we hier echter nooit worden…

  3. hier wel eentje met een allergie
    en ik kan je verzekeren dat het niet is omdat het hier te clean is
    helaas…
    het strakke “kuisschema” dat we meekregen van het ziekenhuis wordt ook niet al te strak opgevolgd en voor de moment is ze behoorlijk snotvrij dus het zal wel meevallen zeker?

  4. ik vind mijn huis gezond proper. een beetje rommel mag toch?
    Maar zeg, als je huis constant gans proper moet zijn, dan doe je toch niets anders meer dan kuisen zeker?

  5. Hier gaan we ook enkel over naar een hoger hygiënisch niveau als er signalen zijn van vieze beestjes in potjes of pampers. Laat ze maar lekker vuil worden, denk ik dan. Je kan ze geen drie jaar in een afgelikt huis opvoeden om ze daarna naar school te sturen waar er toch ook niet elke week/dag ontsmet kan worden?

  6. Oh, ik had deze post kunnen schrijven. Als Janne haar boterham eens laat vallen op de grond eet ze hem ook verder op. Het scheelt natuurlijk wel dat er bij ons geen haarbollen rondlopen, dan zou ik er wellicht anders over denken. Al weer een reden om geen wandelende haarbol in huis te halen. 🙂
    Maar ontsmetten en steriliseren doe ik ook al lang niet meer aan mee. Alles onder het motto: ’t is goed voor haar immuniteit!

  7. Ik heb het graag proper (ik dweil wel wekelijks) maar niet té. Hoewel ik wel bijna dagelijks stofzuig. Wij hebben ook zo’n wandelende haarbol, en ik heb een hekel aan al dat haar dat hij verliest.
    Rommel ligt er hier altijd. Ik kan dat gewoon niet alles gelekt en gestreken, hoe doe je dat?

Geef een reactie

