Is uitstellen een vorm van luiheid?

Er zijn zo van die dingen die ik eeuwig laat liggen. Brieven geraken niet op de post (zelfs al liggen ze klaar met postzegel en al). De wasmand met gewassen en gestreken kledij blijft beneden aan de trap staan. Restjes blijven te lang in de frigo staan. Boeken vinden hun weg niet naar de boekenkast. Op de chauffage ligt een verzameling kleren die de weg naar de kleerkast niet vindt. Telefoontjes worden uitgesteld. Mails blijven onbeantwoord. Doktersafspraken worden vooruitgeschoven.

Dit alles vraagt slechts een fractie van mijn tijd. En toch blijft het liggen. Is dat luiheid?

14 gedachtes over “Is uitstellen een vorm van luiheid?

  1. Is het over mij dat je schrijft? šŸ™‚ Nee serieus, ik heb daar ook veel last van, soms tot ergernis van mijn omgeving… Zou daar iets aan te doen zijn?

  2. Oh ik heb dat ook! En dan ineens, nadat er weken overheen gegaan zijn, vind ik het plots welletjes geweest en moet alles onmiddellijk hier en nu in orde zijn en moet al de rest wijken

Geef een reactie

