Kuise kussen

Het was nog vroeg deze morgen, toen Tristan voor het eerst zijn lipjes tegen onze wang duwde. Hij kust! Helemaal zoals het hoort: met getuite lipjes en bijhorend ‘mwa’. Alleen aan de synchronisatie moet nog wat gesleuteld worden. Mwa komt een beetje te laat.

Trouwens, wij zijn kuise kussers. Tristan wordt door ons op de wangetjes gekust. En op allerlei andere plaatsen (hoofdje, nekje, buikje, handjes, voetjes,…), maar niet op de mond. Dat vind ik precies zo raar. Niet omdat ik er vies van ben, integendeel. Maar als je je kinderen op de mond kust, doen ze dat algauw ook met anderen die hen nauw aan het hart liggen. Ik ben al vaak op de mond gekust door kindjes en ik verschiet daar toch altijd een beetje van. Een kus op de mond, da’s voor je liefje. Niet?

11 thoughts on “Kuise kussen

  1. Hoe lief!!! Dat is altijd speciaal die eerste kussen hé.
    Hier kust Emma al een heel tijdje, maar de synchronisatie is ook nog altijd niet hoe het moet zijn.
    In tegenstelling tot wat ik vroeger ook altijd dacht kussen we hier wel op de mond. We vinden het niet echt vreemd, ook al dachten we vroeger dat we dat wel vreemd zouden vinden. En ondanks dat we haar daar nooit iets van gezegd hebben kust ze alleen mij en Walter op de mond, al de rest kust ze netjes op de wang…

  2. Bij Kobes enthousiaste kusjes belandt er soms eens per ongeluk eentje op de mond, maar dat is eigenlijk de bedoeling niet. Erg vinden we dat dan niet, maar we houden het in de regel toch op wangkusjes.

  3. Je hebt gelijk, maar wij kussen ook op de mond. Hoewel ik me niet kan herinneren dat we Milan dat echt geleerd hebben, het is een beetje vanzelf gekomen, denk ik. Vreemd… Ik heb er in feite nooit echt bij stilgestaan…

  4. Ik schrok me een half ongeluk toen Benne me voor de eerste keer op de mond kuste, hij vond dat ontzettend leuk, zelf moet ik toch maar een vies gezicht getrokken hebben. Maar echt: als mijn twee zonen mijn hoofd tussen hun handjes nemen en met getuite lipjes dichter komen kan ik niet meer weerstaan.

  5. Hier kusjes op de wangen. Estelle geeft ons nog geen echte kusjes, ons niet maar al de rest wel, de poppen, de beertjes, handkusjes,…
    Als wij een kusje vragen dan legt ze haar wang tegen onze mond. En ik vind het niet erg want ze heeft hele zachte wangetjes.

  6. Bij ons ook kusjes op de wangen. En toch…moet Maxime een mondkusje ergens opgepikt hebben want als hij een ander kindje een kusje geeft, dan doet hij dat de laatste tijd ook op de mond. En dat vind ik eigenlijk niet echt leuk…

  7. Wij zijn ook wangkussertjes. Ik vind dat ook een vreemde gedachte dat ze dat bij anderen zouden doen. Ik zal hen ook nooit zeggen dat ze een kus “moeten” geven. Ze moeten zelf maar kiezen wie ze willen kussen en wie niet.

  8. Voor Ella is een kusje geven “haar wang aanbieden”, en als we ze dan toch zover krijgen om zelf een kusje te geven is het een helemaal opengesperde mond die op ons afkomt, en daar draai je instinctief je wang naartoe🙂
    Maar ik zie niet dadelijk iets verkeerd aan een kusje op de mond.

Geef een reactie

