Briefje voor mijn liefje

Tristan, liefje,

Je zou je moeder maar een hopeloos geval vinden, moest je weten hoe ze de week doorkomt zonder jou. Ze gaat in je lege kamertje staan en staart een beetje doelloos voor zich uit. Ze strijkt je lakens glad, alsof je strakjes slapen gaat. Ze praat tegen je bed en zegt: “Ik vind je niet leuk als je leeg bent.” Ze ruikt aan je knuffels. Ze buigt helemaal over de rand van je bed, tot ze met haar neus de matras raakt. En dan snuift ze heel hard je slaapgeurtje op.

Wat een geluk dat je niet in haar hoofd kan kijken. Daar gaat het er zowaar nog vreemder aan toe. Ze denkt de hele tijd aan jou. Ze lijkt wel bezeten. En ze zegt wel honderd keer op een dag tegen je vader dat ze je mist. Voor ze in slaap valt haalt ze herinneringen aan jou boven. Gekke dingen. Hoe je met je beentje zwaait als je danst. Hoe je smakelijk in een boterhammetje bijt. Hoe je van vreugde kleine kreetjes slaakt als je iets lekkers te eten krijgt. En hoe trots je bent als je door een meisje wordt gekust.

Een raar mens, die moeder van je. Maar één ding is zeker: ze heeft je liever dan lief.

Zeer genegen,

x

12 thoughts on “Briefje voor mijn liefje

  1. Jullie moeten je ventje ook al missen? Bij ons nog 4 dagen voor Ella is terug van de omi en opi.
    Ik ben er zeker van dat ze het er enorm goed heeft, maar thuis is het maar stilletjes zonder haar…

  2. Hier moeten we nog vier keer slapen voor Grote Pruts weer thuis komt. Elke avond ruik ik ook even aan zijn knuffels en lakens (die ik pas zaterdag, als hij weer thuis is, ververs). Wij moeders zijn idd rare mensen.

  3. heel mooi geschreven en heel herkenbaar! Ook al weet ik dat Sarah het goed heeft tijdens die paar dagen op logement bij mamie en papie, het is zo raar zonder haar thuis. Voor we gaan slapen moet ik ook nog eens haar kamertje binnen.
    Het rare is dat je er soms naar snakt om ze eventjes niet rond je te hebben en ‘vrij’ te zijn maar als het dan zo is voel je je leeg.

  4. Beste, ik las per toeval jouw berichtje en het raakt me want al ben ik een mama van een 19jarige en 17jarige , dit gevoel is er bij mij nog niet uit en zal er ook nooit uitgaan.
    Ik mis hen ook nog steeds als ze een tijdje weg zijn …tja, mama zijn ,hé?

Geef een reactie

