Gekeurd

Je staat te praten met een vrouw. Geen vriendin, maar een bekende, een collega, de vrouw van…  Je praat over koetjes en kalfjes. Terwijl je aan het woord bent, bekijkt de vrouw je van kop tot teen. Keurend. Misprijzend. Je ziet ze denken: “Aaargh, die broek! Waar heeft ze die gehaald? Dat ze daarmee op straat durft te komen. En die T-shirt is niet gestreken of wa?! En haar haar ligt gelijk een beetje plat. Ne keer brushen als ge opstaat is toch geen werk? Die sandalen: affreus! Ze mag haar benen toch ook ne keer wat laten bruinen.”  Klinkt bekend, niet?

Oké, ik ben niet gekleed volgens de laatste mode. En ik strijk (de meeste van) mijn kleren niet. En ik sta ’s morgens welgeteld een kwartier in de badkamer: douchen, tanden poetsen, velleke insmeren, snoetje hydrateren en haren kammen incluis. Ik gebruik geen make-up, want ik ben een natuurlijke schoonheid 😉 Dat spaart me ’s morgens minstens een halfuur uit.

Natuurlijk voel ik me soms onzeker. En zou ik graag eens een paar duizend euro aan deftige kleren spenderen. En wil ik voor elke outfit een andere sacoche. En voor elk seizoen minstens tien paar schoenen. Desondanks vind ik van mezelf dat ik netjes voor de dag kom. Ik ben wie ik ben. Maar toch is het niet altijd makkelijk om je van die afkeurende blikken niets aan te trekken.

7 gedachtes over “Gekeurd

  1. Probeer je er toch maar niks van aan te trekken en denk aan al die dingen waar je wel tijd voor hebt doordat je geen uren in de badkamer of achter de strijkplank staat.
    Lola

  2. Héhé, klinkt herkenbaar. Ik strijk echter wel, maar kam mijn haren dan weer niet. 🙂

    Niets van aantrekken: ik denk graag dat mijn velletje zonder al dat plamuur veel gezonder is.

  3. Hooh, gij smeert uw velleke zelfs nog in ofwa? Daar heb ik zelfs hedentendage de courage niet voor.

    Trek u dat allemaal niet aan! Zouden sjakossen in 100 verschillende kleuren en vormen uw leven beter maken…? ‘k Denk het niet 🙂

  4. Weet je zeker dat het afkeurende blikken waren? of zouden het eerder jaloerse blikken geweest zijn. Zo van waaaw wat een leuke garderobe heeft die, zou ik haar durven vragen waar ze die gekocht heeft? ….. En dat lijntje… ik zou in haar plaats willen zijn….en haar haar, zij is een echt natuurtalent. Zij moet niet elke week naar de kapper om er leuk uit te zien…..( Als je nog eens het gevoel hebt van afkeurende blikken, denk hier dan aan. Je zult spontaan in lachen uitbarsten.)

  5. Ha, my point exactly, oma heeft gelijk: het mens was gewoon jaloers! Ze dacht: dat kind heeft geeneens schmink op en die ziet er verdomme stukken beter uit dan ik met vele lagen schmink.

  6. Ik persoonlijk dacht vooral: “waaw, Nike die heeft gewoon elegànte Birkenstocks! Wat loop ik almaar rond in die gedrochten, waar haalt ze die?” 😉 En ook voor de rest geen opmerkingen, je bent een knappe frisse dame 🙂

Geef een reactie

