Duizend keer dank

Zonet Tristans nieuwe klasje bezocht. Het groepje van de + 20-maandertjes. Amai, zo’n verandering. Kleine toiletjes in de badkamer. Veldbedjes in de slaapkamer. Ne groten hof met speeltuigen. En de kindertjes zijn er ook allemaal veel groter.

’t Zal een heel verschil zijn voor Tristan. Een klasje met de regelmaat van een kleuterklasje. Samen eten, samen slapen, samen spelen, samen liedjes zingen. Op potje leren gaan. Alleen, dat laatste. Niet samen, goddank. Naar ’t schijnt gaat ie nu snel veel flinker worden. Gaat het hem goed doen. Meer uitdaging, weet je wel.

Toch doet het raar. Tristan naar het grote klasje. Mijn kleine hummeltje. Mijn bolletje. Mijn apie. En ik ga Elsje missen, de schat. En Yvonne, die zo goed voor Tristan zorgde op zijn eerste dag in de crèche en de vele dagen die erop volgden. En Lieva, haar naam zegt genoeg, niet? Tristan is een gelukzak maat, zo omringd worden door 3 lieverds. Elke dag weer. Van ’s morgensvroeg tot laat in de middag. Nu moeten we afscheid nemen. Dag lieve, lieve mensen. Dank dank dankjewel.

En als u me nu wil verontschuldigen, er moeten kaartjes geschreven worden. Voor Els en Yvonne en Lieva.

Snik.

2 gedachtes over “Duizend keer dank

Geef een reactie

